Hoe werkt de ProbeerService?

Ons innovatieve platform is doeltreffend en eenvoudig in gebruik. We leggen uit hoe de ProbeerService werkt aan de hand van een aantal simpele stappen.

Stap 1

Hulpmiddel opzoeken

Zoek in het productoverzicht van de ProbeerService het hulpmiddel op dat je zou willen gebruiken.

Gebruik de categorieën om snel en eenvoudig een hulpmiddel op te zoeken waar je graag meer over zou willen weten of wat je wilt lenen. Voor elk product vind je hier alle relevante informatie, de productkwaliteit, handleidingen en de gebruikservaringen van collega’s. Via de kalender kom je te weten of het product op voorraad is. 

Stap 2

Hulpmiddel testen

Voldoet het product aan je verwachting?

Je hebt een product geleend en jouw mening telt! Neem nu de tijd om het product goed te testen. Is het product van hoge kwaliteit en past het goed bij de zorgvraag? Of loop je tegen bepaalde problemen aan waar je jouw zorgcollega’s graag voor zou willen waarschuwen?

Stap 3

Hulpmiddel beoordelen

Vertel ons wat je er van vond!

Het is belangrijk dat iedere gebruiker een review achterlaat zodat andere professionals van deze kennis gebruik kunnen maken. We proberen zoveel mogelijk informatie te verzamelen van zorgprofessionals om zo het kaf van het koren te scheiden in het enorme aanbod van hulpmiddelen.

Veelgestelde vragen

onderwerpen

Product aanvragen en lenen

Voor wie is de online ProbeerService bedoeld?

Alle medewerkers van deelnemende organisaties van de TZA kunnen een product lenen via de ProbeerService. Je kunt dit zowel intra- als extramuraal inzetten, of zelf proberen.

Ik wil een product lenen, hoe werkt dat?

Op de ProbeerService kun je makkelijk en snel nieuwe producten en innovaties lenen. Je kunt in de ProbeerService producten vinden op verschillende categorieën en kenmerken. Om te kunnen lenen maak je een account aan en volg je de bestelprocedure bij het product.

Als tegenprestatie vragen wij je na de leenperiode de review in te vullen. Door een boeking te plaatsen, kun je het product ophalen en kun je deze voor een bepaalde tijd lenen.

Voor de regio TZA IJssel-Vecht geldt een andere leenprocedure. Je kunt hier wel kijken welke producten te leen zijn. Bestellen doe je via deze link

Waar kan ik het ophalen en retourneren?

De TZA heeft meerdere regio’s, elk met eigen locaties en afspraken over het ophalen en retourneren van de geleende producten. Kijk op de contactpagina voor de locaties en openingstijden.

Ik heb het product niet meer nodig, wat nu?

Is het niet het juiste product of werkt het product niet zoals verwacht? Breng het product dan terug op de locatie waar je het hebt opgehaald. Kijk op de contactpagina voor de adresinformatie

Kan ik het product langer lenen?

De leentermijn van een product is in de meeste regio’s maximaal vier weken. Mocht je het product langer willen lenen, dan dien je deze opnieuw aan te vragen via de ProbeerService.

Instellingen producten

Hoe stel ik het product in voor gebruik?

Bij de meeste producten is de handleiding bijgevoegd bij het geleverde product. Bij steeds meer producten vind je de handleiding ook op de betreffende productpagina onder het tabblad ‘Handleiding’. Op de productpagina vind je ook de veelgestelde vragen en productvideo’s.

Retourneren

Hoe werkt het retourproces?

Als de leentermijn afloopt, kun je het product terugbrengen op de locatie waar je het product hebt opgehaald. We vragen je na het lenen ook een review over het product achter te laten. Met jouw review kunnen we innovaties steeds beter inzetten.

Kijk voor meer informatie over de locatie van jouw TZA regio op de contactpagina.

Advies en hulp bij kiezen

Hoe kies ik het juiste product?

Wij begrijpen dat het juiste product kiezen niet altijd makkelijk is, daarom is het belangrijk om de producten te lenen, testen en te beoordelen. Bij twijfel overleg dan eerst met de innovatiecoördinator van jouw organisatie. Door reviews van andere zorgprofessionals in te zien, kun je makkelijker de juiste keuzes maken.

Is er een duidelijk overzicht van zorginnovaties?

Je bent op de juiste plek! De ProbeerService biedt een duidelijk overzicht welke producten werken voor welke doelgroepen. Je kunt op zoek gaan naar producten door jouw wensen en behoeften te filteren.

Het kan voorkomen dat jouw gewenste product niet te vinden is via de ProbeerService. Er komen namelijk dagelijks nieuwe zorginnovaties bij. Staat jouw gewenste product er niet tussen? Laat het ons weten via de innovator van jouw organisatie! Wellicht kunnen we het product in de toekomst toevoegen aan het assortiment.

Kan ik de producten komen bekijken?

In de TZA-regio’s zijn diverse locaties waar je producten kunt bekijken en proberen. Kijk op de website van jouw regio voor de mogelijkheden. 

Schade en verlies

Het product is kwijt of beschadigd, wat nu?

Bekijk onze algemene voorwaarden. Mocht je toch nog vragen hebben, neem dan contact met ons op.

Privacy

Hoe gaat De Thuisleefbieb om met mijn gegevens?

De Thuisleefbieb verzamelt geen bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens.

Lees hier meer over ons privacy beleid.

AVG wetgeving De Thuisleefbieb

De Thuisleefbieb werkt geheel veilig. Wij zijn altijd goed voorbereid op deze nieuwe wetgeving. De gegevens die op ons platform gevoerd worden, voldoen aan de bescherming klantgegevens. Hier hebben we een privacyverklaring voor opgenomen op ons platform.

Ons privacyverklaring is hier te vinden.

Ik heb een suggestie, opmerking, klacht of andere vraag. Waar kan ik terecht?

We staan altijd open voor suggesties en vragen. Vul daarvoor het contactformulier in.

Hoe kan ik mijn gegevens aanpassen?

Je kunt eenvoudig je gegevens wijzigen. Dit kun je doen onder het kopje Mijn Account.

Hoe verwijder ik mijn account?

Wil je jouw account verwijderen? Wij vinden het jammer dat je ons verlaat, maar helpen je graag. Vul het contactformulier in met het verzoek om je account te verwijderen.

Vergoeding

Welke producten worden vergoed door de verzekeringen?

Hulpmiddelen die nodig zijn voor behandeling, verpleging, revalidatie en verzorging worden via de zorgverzekeraar vergoed. In de productomschrijving op de thuisleefbieb is te vinden welke producten (deels) vergoed worden 

 De Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft in het algemeen bepaald, op grond van de Zorgverzekeringswet (Zvw) en het Besluit zorgverzekeringen, welke medische hulpmiddelen, onder welke voorwaarden en bij welke medische indicaties voor vergoeding in aanmerking komen.
De nadere voorwaarden met betrekking tot de toegang tot hulpmiddelenzorg is aan de zorgverzekeraars om vast te stellen. Deze nadere voorwaarden staan in het reglement hulpmiddelen van zorgverzekeraars geschreven en kan dus per verzekeraar verschillen. 

Hulpmiddelen kunnen in bruikleen of eigendom van de verzekerde geleverd worden. Voor bruikleen moet je in de meeste gevallen gebruik maken van hulpmiddelen die aangeboden worden door gecontracteerde leveranciers. 

Neem voor meer informatie contact op met je zorgverzekering! 

Welke producten worden vergoedt door Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO)?

Elke gemeente hanteert een andere regeling en bepaalt ook de hoogte van de eigen bijdrage, ook voor hulpmiddelen. Dat kan betekenen dat bepaalde hulpmiddelen in de ene gemeente meer of minder kosten dan in de andere gemeente. Sommige hulpmiddelen worden helemaal niet vergoed.